Målgruppe: Pædagoger, lærer og undervisere, forældre, plejefamilier, psykologer, familiekonsulenter, sagsbehandlere.
Foredragets kerneperspektiver:
Et såkaldt grundkursus i hvad ADHD/ADD er og hvordan det påvirker vores adfærd uanset, om vi er børn, unge eller voksne. Vi går kernesymptomerne igennem grundigt med praktiske eksempler på, hvordan det kommer til udtryk. I får indblik i hjernen funktion, når der er ADHD/ADD på spil.
Derudover har foredraget stort fokus på konkrete og hjælpsomme redskaber for dig, som arbejder med børn, unge eller voksne som ADHD/ADD eller lignende udfordringer.
Der bliver lagt vægt på redskaber både til det kommunikative og det lavpraktisk, således at i får en bred og velfunderet værktøjskasse med hjem.
Hvad i får med jer:
- Viden om adfærd som tilskrives ADHD/ADD diagnosen
- Grundig introduktion til kernesymptomerne ved ADHD/ADD
- Viden om hjernens funktion ved diagnoser
- Konkrete kommunikative redskaber til at samarbejde med børn, unge og voksne med ADHD/ADD eller lignende udfordringer
- Konkrete lavpraktisk tiltag som kan bidrage til øget trivsel i jeres kontekst
- Slides fra foredraget frit tilgængeligt til alle deltagere
Format: ADHD/ADD i skolen kan lave som “crash” kursus (1-2 timer) eller halvdagskurus (3 timer).
Skrevet af
Terapeut, ADHD/ADD specialist og familiekonsulent.
Mennesker, mental sundhed, neurodivergens og psykologi har altid været af stor interesse for mig. Med uddannelser inden for det sundhedsfaglige og med baggrund i psykologi og forskning, arbejder jeg for, at hjælpe dig tættere på det, der er vigtigt for dig og for at du lever det liv, du ønsker.