Målgruppe: Fagprofessionelle på skoler, STU, FGU, erhvervsuddannelser, professionshøjskoler, universiteter, efterskoler eller lignende.
Foredragets kerneperspektiver:
Dybdegående viden omkring hvordan ADHD/ADD kan gøre udfordre børn og unge i skole og uddannelsesliv. I får en grundig gennemgang af kernesymptomerne på ADHD/ADD, og hvordan de kan komme til udtryk for jeres elever/studerende.
I vil blive præsenteret for typiske eksempler på hvordan man som lærer/underviser kan være udfordret i samarbejdet med børn og unge med ADHD/ADD, som i måske har prøvet på egen krop.
Hertil får i konkrete brugbare redskaber og kommunikations strategier til at gøre noget nyt til gavn for jer som professionelle og særligt til gavn for dem i underviser.
I vil blive præsenteret for typiske eksempler på hvordan man som lærer/underviser kan være udfordret i samarbejdet med børn og unge med ADHD/ADD. Hertil får i konkrete brugbare redskaber og kommunikations strategier til at gøre noget nyt til gavn for jer som professionelle og særligt til gavn for dem i underviser. Derudover vil der være særligt fokus på konflikthåndtering og forebyggelse, samt introduktion til, hvordan vi kan føre gode og hensigtmæssige samtaler med de skønne børn og unge, som vi gerne vil hjælpe til at lykkes med skole og uddannelse.
Foredraget vil altid tage udgangspunkt i jeres uddannelsesinstitution og den måde i underviser på, samt det miljø i har at arbejde med.
Hvad i får med jer:
- Viden om adfærd som tilskrives ADHD/ADD diagnosen
- Grundig introduktion til kernesymptomerne ved ADHD/ADD
- Viden om hjernens funktion ved diagnoser
- Konkrete kommunikative redskaber til at samarbejde med børn og unge med ADHD/ADD eller lignende udfordringer i uddannelsesregi.
- Konkrete lavpraktisk tiltag som kan bidrage til øget trivsel i uddannelsesregi
- Introduktion til om “den gode samtale” med et barn eller ung
- Slides fra foredraget frit tilgængeligt til alle deltagere
Format: Kan laves som halvdagsforedrag (3 timer) eller heldagsforedrag (6 timer), hvor der vil være flere praktiske øvelser, som i kan bruge allerede dagen efter. Det kan anbefales at booke en booster-session (fysisk eller online) i forhold til sparring på de tiltag, i vælger at arbejde videre med hos jer
Skrevet af
Terapeut, ADHD/ADD specialist og familiekonsulent.
Mennesker, mental sundhed, neurodivergens og psykologi har altid været af stor interesse for mig. Med uddannelser inden for det sundhedsfaglige og med baggrund i psykologi og forskning, arbejder jeg for, at hjælpe dig tættere på det, der er vigtigt for dig og for at du lever det liv, du ønsker.